NOS Stories ‘popt up’ in Hoog Catharijne

Je kon er moeilijk omheen, afgelopen vrijdag in Hoog Catharijne in Utrecht. Voor een waarlijk gigantisch paars decor, met daarop in koeienletters NOS Stories, was onze socialemediaredactie aan het werk. Een pop up-redactie als het ware, bedoeld om dat gloedjenieuwe merk NOS Stories onder de aandacht te brengen.

"Het was ook precies de doelgroep die langskwam"

Hoe was het daar in Utrecht?, vragen we Arco Gnocchi, eindredacteur van NOS Stories. “De rechtstreekse interactie was heel erg leuk!”, is het antwoord. “De reacties waren zo positief. En de interesse zo oprecht. De vragen waren heel gericht: hoe komen jullie aan beeld, waar moet je op letten bij het schrijven van teksten? Het was ook precies de doelgroep van 13- tot 18-jarigen die langskwam. Van wie de ene helft ons al kende en de andere helft zich ter plekke abonneerde.”

Publiciteit
Het evenement in Utrecht is onderdeel van een publiciteitsoffensiefje. Zo loopt er een campagne op Instagram, YouTube en Snapchat om NOS Stories onder de aandacht te brengen van 13- tot 18-jarigen die NOS Stories nog niet volgen. Ook zijn er posters gestuurd naar middelbare scholen om leerkrachten en leerlingen met de nieuwe NOS-nieuwskanalen kennis te laten maken.