NOS Jeugdjournaal Jaaroverzicht 2015

In het NOS Jeugdjournaal Jaaroverzicht 2015 blikken we zondag 27 december terug op belangrijke én opmerkelijke nieuwsgebeurtenissen van het afgelopen jaar. We reizen af naar Parijs om daar met kinderen te spreken over de aanslagen in de stad dit jaar en op weekblad Charlie Hebdo. Verder domineerden in 2015 de verhalen van de mensen die Syrië ontvluchtten het nieuws. We praten met gevluchte Syrische kinderen die nu in Nederland leven. Waarom moesten ze weg? Hoe kijken ze terug op de reis? En hoe vinden ze het hier in Nederland?

Jeugdjournaal-presentator Siham Raijoul ontvangt in de studio enkele kinderen die afgelopen jaar in het nieuws zijn geweest. We zien o.a. Lerato, het meisje dat werd bestookt met belastingaangiftes en Lars, hoofdrolspeler in de kinderfilm ‘Alles Mag’ die dit jaar met een Emmy werd bekroond. Siham bespreekt met de kinderen wat ze hebben meegemaakt, hoe het nu met hen is en wat ze verwachten voor het nieuwe jaar. Tot slot nieuwsoverzichten over gebeurtenissen in binnen- en buitenland, maar ook in de muziekwereld en de sport.

NOS Jeugdjournaal Jaaroverzicht 2015
Zondag 27 december, 18.30-19.00 uur, NPO Zapp