Veelgestelde vragen

Elke dag krijgen wij een groot aantal vragen binnen. Die gaan over van alles: over de inhoud, ons taalgebruik, de techniek... noem maar op. Hieronder staat een selectie van de meest gestelde vragen en onze antwoorden daarop. Staat uw vraag er niet tussen? Stel hem dan hier.

Het Financieel Jaarverslag van de NOS over 2016 is gepubliceerd op 1 mei, op de website over.nos.nl . U vindt het hier, in het bovenste uitklapmenu, bij Organisatie. Vervolgens klikt u op Feiten en Cijfers. Behalve het Financieel Jaarverslag staat daar ook het Sociaal Jaarverslag, met alle personele gegevens van de NOS.

De NOS wil zoveel mogelijk Nederlanders informeren over nieuws, sport en (inter)nationale evenementen. Dat doen we ook op sociale media. Veel mensen weten ons daar al te vinden, maar nog lang niet alle Nederlanders. Daarom promoten we berichten die we met extra zorg en aandacht hebben gemaakt, bijvoorbeeld als het gaat om extra research of om een speciale vorm. Die berichten komen dus meer mensen dan gebruikelijk onder ogen. En we hopen natuurlijk dat die mensen onze nieuwe volgers worden.

De televisieprogramma's van de publieke omroep worden ondertiteld voor doven en slechthorenden. Deze ondertiteling kunt u aanzetten via de teletekstpagina 888. Voor de live-programma's geldt dat ze hierdoor ongeveer een minuut later op televisie worden uitgezonden. Hierdoor is het mogelijk om het gesproken woord ondertiteld in beeld te brengen op het moment dat het uitgesproken wordt. Als een spreker wat langer over zijn zin doet, kan het voorkomen dat de ondertiteling eerder in beeld is. Als we zouden wachten met ondertitelen wanneer de spreker is uitgesproken, ontstaat er een storende vertraging waarbij het gesprek niet goed te volgen is. 

Persberichten stuurt u hier naar de redactie van NOS Nieuws of NOS Sport.

Nieuwswaardige foto’s en/of video’s kun u hier naar de redactie van NOS Nieuws sturen.

Nee, dat kan helaas niet. De NOS geeft geen rondleidingen in de studio's en we organiseren geen bezoeken aan onze redactie of presentaties. Dit doen we niet omdat de NOS een journalistiek bedrijf is waar journalisten van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, vaak onder druk, aan het werk zijn. Bezoeken en rondleidingen zijn voor veel mensen op de werkvloer een storende factor.

Beeldmateriaal uit NOS uitzendingen kunt u opvragen bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. Daar wordt al het uitgezonden video- en audiomateriaal gearchiveerd. U kunt uw verzoek mailen naar klantcontactcentrum@beeldengeluid.nl.

Lees hier hoe u een tip naar onze redactie kunt sturen.

Nee. De NOS Feeds applicatie op Facebook gebruikt geen persoonlijke informatie en slaat deze ook niet op. Tevens heeft de NOS geen toestemming om berichten te plaatsen op je tijdlijn in Facebook. Wanneer je de applicatie bezoekt, zal deze alleen een snelle check doen om na te gaan welke categorieën je al volgt. Deze informatie wordt echter niet opgeslagen en zal slechts gebruikt worden om je het juiste nieuws te tonen.

De ‘pauzemuziek’ wordt aangeleverd door een productiebedrijf aan de zender NPO 1. Titels noch uitvoerenden zijn bij de eindregie bekend.

Taal- en tikfouten en ook inhoudelijke fouten kunt u aan ons doorgeven door een e-mail te sturen naar tikfout@nos.nl.