Interactive Award voor NOS Bevrijdingssite

De NOS-website 75 Jaar Bevrijding is terecht al veel in het zonnetje gezet. Ook binnen de beroepsgroep is dat natuurlijk niet onopgemerkt gebleven en dat resulteerde vandaag in een nieuw hoogtepuntje tijdens de uitreiking van de Dutch Interactive Awards. Dat zijn de prijzen voor het allerbeste interactieve werk van Nederlandse makers. De verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd door Emerce. Er worden in 16 categorieën gouden en zilveren awards uitgereikt aan de meest vooraanstaande bureaus en opdrachtgevers. Elk jaar krijgen ook de beste online professionals uit het vakgebied de DIA PRO’s én ontvangen baanbrekende digitale bedrijven de Company of the Year-award.
 
De Bevrijdingssite was genomineerd in de categorie Content met vijf andere kanshebbers, waaronder websites van de Efteling, KLM en de EO. Tom van den Broek van NOS Digitale Media, de afdeling die de Bevrijdingssite technisch mogelijk maakte, volgde de online-uitreiking van de awards. "Een geweldige bekroning van een project wat zo enorm goed bij ons past. Van harte gefeliciteerd!!!", reageerde hij.
 
In de aanbevelingen werd de Bevrijdingssite al mooi getypeerd:  "Van augustus 2019 tot augustus 2020 blikt de NOS terug op 75 jaar bevrijding. Een jaar lang wordt er real time verslag gedaan wat er die dag 75 jaar geleden gebeurde. Het nieuws van toen met de technieken van nu. De website is voor de gebruiker herkenbaar in vorm en functionaliteit en kent de betrouwbaarheid en onafhankelijkheid die men gewend is van de NOS. Styling & branding zorgen voor een nostalgische sfeer en maken het verschil met de reguliere NOS producten duidelijk. Gebruikers kunnen eenvoudig wisselen tussen de nostalgische versie en de reguliere versie. "