Het moment dat Steven Kruijswijk gisteren officieel een podiumplaats innam in de Tour de France (circa 21.15 uur), is door ruim 2,3 miljoen mensen bekeken. Dit is het best bekeken moment van de Tour 2019. NOS De Avondetappe trok gemiddeld bijna 1 miljoen kijkers. Het avondprogramma scoort hiermee de hoogste kijkcijfers sinds 2011. Ook online is er met 3,9 miljoen unieke bezoekers een nieuw record neergezet.
In totaal hebben 9 miljoen mensen dit jaar de Tour de France bij de NOS gevolgd. Dat komt neer op een bereik van 56% van de Nederlandse bevolking. De live-uitzendingen van alle etappes trokken gemiddeld 817.000 kijkers.
NOS De Avondetappe kan terugkijken op een geslaagde Ronde van Frankrijk. Gemiddeld trok dit dagelijkse programma 995.000 kijkers (marktaandeel 25,7%). Hiermee is dit het best bekeken latenight Tour-programma van de NOS van de afgelopen acht jaar. De meest bekeken uitzending was die van vrijdag 26 juli, met bijna 1,2 miljoen kijkers. Bovendien was de waardering hoog voor het programma van Dione de Graaff en Herman van der Zandt. Kijkers gaven het programma het rapportcijfer 7,8.
Online scoort de Tour de France bij de NOS ook goed. In totaal trokken de artikelen op de subsite (nos.nl/tour) 3,9 miljoen unieke bezoekers, een record. In totaal is er ruim 8,2 miljoen keer een livestream gestart.
Ook via social media leefde het Nederlandse publiek massaal mee met de prestaties van de renners. De 78 Facebook-berichten van NOS Sport leverden in totaal bijna 65.000 interacties (likes, comments en shares) op. Op Instagram waren de 44 posts goed voor bijna 165.000 likes of reacties.