De NOS biedt met ‘NOS: The series’ dit jaar een overzicht van de Amerikaanse verkiezingen in een nieuw online concept. Een dagelijks aanbod onderscheidende video’s helpt de kijker vanuit verschillende invalshoeken het circus rondom de Amerikaanse verkiezingen te begrijpen.
In vijf verschillende series wordt het nieuws rondom de Amerikaanse verkiezingen in perspectief geplaatst. Elke dag zijn er twee nieuwe afleveringen waarin verhalen op eigenzinnige wijze verteld worden en verbanden gelegd worden over Hillary Clinton, Donald Trump, hun campagnes en debatten. Aangevuld met de expertise van de NOS-correspondenten in Amerika.
De vijf series:
- Hillary Clinton – Van First Lady naar Mrs. President. Is meer dan bekwaam, vindt ze zelf. Vrouw van. Maar niet geliefd onder veel, ook democratische, vrouwen. Haar grootste tegenstander? Hillary.
Afl. 5 redenen waarom Hillary president wordt
- Donald Trump – Wil Amerika weer ‘groots’ maken. Wil het land leiden als eenzakenman. Jaagt zijn eigen republikeinen tegen zich in het harnas. Zijn grootste tegenstander? Donald.
Afl. 5 redenen waarom Trump president wordt
- Onze Correspondenten – Kennis en kunde van NOS’ finest. Wouter Zwart en Arjen van der Horst leiden jou vakkundig door de politieke jungle. Jouw mening op basis van hun feiten en analyses.
Afl. Wouter Zwart en de ‘long road to the White House’
- De Campagnes – Het mag wat kosten. Vijf miljard dollar, is de verwachting. Tuurlijk gaat het om inhoud, maar nog meer om het modder gooien. Je wint niet omdat je de beste bent, maar de ander de slechtste.
Afl. Wie heeft de grootste?
- De Debatten – Zij zegt, hij zegt. Zij: ingestudeerd. Hij: improviserend. Wie maakt de eerste uitglijder? Wie heeft de beste oneliner? Wie haalt uit met de meest venijnige comeback? En ook, waar gaat het over?
Afl. Lief hoef je niet voor elkaar te zijn. Integendeel
NOS:The series is een experiment uit het NOS Lab waarmee de NOS de online-kijker een andere vertelvorm biedt naast de dagelijkse stroom aan nieuws in geschreven artikelen. In het NOS Lab experimenteren wisselende teams van redacteuren en developers met nieuwe technieken en vertelvormen om tegemoet te komen aan de nieuwsbehoeften van de toekomstige gebruiker.