NOS-experiment met branded content

NOS-experiment met branded content

In de aanloop naar het jaarlijkse Sportgala gaat de NOS experimenteren met een zogeheten ‘branded content-campagne’ via social media. In gewoon Nederlands betekent dit dat we speciaal gemaakte filmpjes gaan ‘adverteren’ op social media. Het eerste project is een kijkje achter de schermen bij het NOS|NOC*NSF Sportgala. De doelgroep wordt gevormd door kijkers van 20 tot 34 jaar, omdat uit onderzoek is gebleken dat die ondervertegenwoordigd is bij de Sportgala-kijkers.

Daarvoor is een serie ‘documercials’ gemaakt met vier mensen die betrokken zijn bij ‘the making of’ van het Sportgala: Dione de Graaff (presentator), Wiebe Bakker (beeldredacteur), Anne Mari Ahola (decorontwerper) en de artiesten: Diggy Dex & Michiel Borstlap, die tijdens het gala een ode aan Johan Cruijff brengen.

De campagne loopt op Facebook, Instagram en YouTube, sinds 14 december, tot 21 december 21.00 uur. De campagne wordt opgeknipt in drie fases: in fase 1 en 2 werken we met korte teasers en in de laatste fase met een langere versie. Om een idee te geven, hierbij enkele voorbeeldfilmpjes uit fase 3:

Wiebe: http://bit.ly/2hEBjKF
Dione: http://bit.ly/2hv5NLM
Anne Mari: http://bit.ly/2hsTRgH
Diggy Dex & Michiel Borstlap: http://bit.ly/2gAhHmg

Rond de komende jaaroverzichten komt een soortgelijke campagne.

Deel dit artikel