Het Nederlands elftal zorgt natuurlijk voor de beste reclame, maar toch profiteren de speciale WK-site en NOS FIFA WK-app opvallend goed van dit WK. Het aantal unieke bezoekers aan NOS.nl/wk2014 heeft het recordaantal van de Sotsji-site inmiddels verbroken. Ter vergelijking: met de Winterspelen boden wij online een aantal wedstrijden aan die niet op TV waren. Ook waren er wedstrijden overdag waardoor kijkers niet massaal voor de televisie konden zitten.
Tot en met zaterdag, toen het WK Voetbal 17 dagen onderweg was, bedroeg het aantal unieke bezoekers aan de WK subsite ruim 6,1 miljoen. Dat was net iets meer dan na 17 dagen Olympische Winterspelen. Inmiddels hebben nóg meer gebruikers de subsite bezocht. Momenteel staat de teller op 7,5 miljoen.
Een van de best bekeken video’s is die van de Playercam volgt Robben bij penalty.
Het is een nieuw onderdeel op de site dat blijkbaar in de smaak valt.
Sinds Nederland-Australië bieden wij de bezoekers ook de mogelijkheid om de WK wedstrijden van Oranje te bekijken met het radiocommentaar van Radio Brasil. Dit hebben inmiddels ruim 188.000 mensen gedaan.
De NOS FIFA WK-app heeft inmiddels al 913.000 unieke gebruikers. Met deze app kun je doelpunten en beslissende momenten uit alle wedstrijden terugkijken uit verschillende hoeken. Wij zien een piek in gebruik vlak na de wedstrijd. NOS.nl/wkapp
En ook op Twitter gaat het goed. Het account @NOSsport heeft inmiddels meer dan 100% groei in volgers gerealiseerd sinds start WK.