NOS Kort is bij de uitreiking van de prijzen voor Beste Social maar liefst twee keer in de prijzen gevallen. Woensdag ging de jongste NOS-redactie er al met de juryprijs vandoor in de categorie Beste Bedrijfsaccount op sociale media. Gisteravond kwam daar nog eens de publieksprijs bij voor Beste Nieuwspagina op sociale media. De prijzen voor Beste Social worden elk jaar uitgereikt in verschillende categorieën voor de beste, opvallendste, innovatiefste of leukste uitingen op sociale media. De prijsuitreiking was live te volgen via een livestream op Facebook.
Voor Beste Nieuwspagina had NOS Kort geduchte concurrentie van onder andere RTL Nieuws, De Correspondent en AT5. Bij de bedrijfsaccounts werden onder andere Coolblue en NS naar het tweede plan verwezen.
Eindredacteur Arco Gnocchi is supertrots op het succes. “Deze award is voor iedereen die op ons gestemd heeft, voor al onze 264.000 volgers, bedankt allemaal! En deze award is vooral ook voor iedereen in dit topteam, dat elke dag keihard werkt aan het grootste Nederlandse nieuwsaccount op Instagram.”
De NOS als geheel was ook kanshebber in de categorie Beste Merk. De jury wees uiteindelijk Bol.com aan als de winnaar.