De uitzendingen van de NOS van het EK voetbal hebben in totaal 13,5 miljoen mensen bereikt. Dat betekent dat 84,0 % van de Nederlandse bevolking de afgelopen maand naar de wedstrijden en/of de EK-programma’s eromheen heeft gekeken. Ook online is de NOS erin geslaagd een miljoenenpubliek te bereiken. In totaal is er 17,8 miljoen keer een livestream gestart op NOS.nl of de NOS-app. De samenvattingen op YouTube leverden meer dan 7,6 miljoen views op.
De best bekeken wedstrijd van dit EK was de achtste finale tussen Nederland en Tsjechië met 5,7 miljoen kijkers. De wedstrijden van Oranje zijn gemiddeld door 5,6 miljoen mensen bekeken.
Studio Europa
Er was ook veel belangstelling voor NOS Studio Europa, het programma van Henry Schut en Sjoerd van Ramshorst. De uitzendingen trokken gemiddeld 1,3 miljoen kijkers. Bovendien waarderen de kijkers het programma met een 7,6.
Online en social media
Niet alleen de televisie-uitzendingen scoorden hoog, ook de speciale EK-site van de NOS was goed voor 1.6 miljoen unieke bezoekers. In totaal is er 17,8 miljoen keer een livestream gestart op NOS.nl of de NOS-app. In het Spoor van Oranje, een nieuwe EK-vlog, was met 880.000 views een hit op YouTube.
Ook via andere social media hield de NOS Nederland op de hoogte van het EK. Op Facebook brachten de video’s van de NOS over het EK 4,5 miljoen views en 52.000 interacties op: 1.500 shares, 43.000 likes en 7.500 comments. Ook op Instagram reageerde het Nederlandse publiek massaal op de posts van NOS Sport: 605.000 interacties (550.000 likes, 5.500 comments).