De NOS heeft een Dutch Interactive Award gewonnen met de NOS FIFA WK-app. De app was genomineerd in de categorie Media & Entertainment en is tijdens de awardshow op donderdagavond 21 mei als beste uit de bus gekomen. De Dutch Interactive Awards worden jaarlijks uitgereikt voor het allerbeste interactieve werk van het afgelopen jaar.
Met de FIFA WK 2014-app kon je de hoogtepunten van het WK voetbal 2014 uit alle camerahoeken terugzien en statistieken en wedstrijdinformatie raadplegen. De app was beschikbaar van mei tot en met augustus 2014 en werd in korte tijd een miljoen keer gedownload. Nooit eerder was een app van de NOS zo snel zo succesvol.
De toelichting van de jury luidt: ‘xxx’
Lara Ankersmit, Hoofd NOS Digitale Media over het winnen van de Award: “We zijn heel blij met de prijs. Het was voor de eerste keer dat we een event-app maakten, dus we hadden geen ervaringscijfers. We weten al dat de app goed is gewaardeerd en gebruikt door het publiek. Al na het eerste weekend telde de app meer dan een half miljoen gebruikers en we stonden geruime tijd op nummer 1 in de Apple App store en Google Play. Deze Dutch Interactive Award is een mooie erkenning namens vakgenoten voor de manier waarop we de app hebben ontwikkeld.”
De prijs is in ontvangst genomen door Tom van den Broek productmanager NOS Digitale Media. Zijn eerste reactie: “xxx”