Financieel Jaarverslag en kerncijfers 2014

Vandaag publiceert de NOS het Financieel Jaarverslag 2014. Een jaar dat werd gedomineerd door het neerstorten van de MH17 en de oplopende spanningen met Rusland, maar ook door grote sportevenementen als de Olympische winterspelen en het WK voetbal. Intern was de grootste verandering de grondige vernieuwing van onze website, NOS.nl. Online is nu – naast radio en televisie – een volwaardig platform geworden voor nieuws- en sportonderwerpen.

In het Financieel Jaarverslag 2014 (hier te vinden) verantwoordt de NOS haar uitgaven, die  – zoals bekend – voor een flink deel zijn gedaan met publieke middelen. Ook brengen we vandaag De NOS in Cijfers 2014 (hier te vinden) naar buiten. De belangrijkste kengetallen omtrent zendtijd, aantallen kijkers en luisteraars, het gebruik van onze site en (voor het eerst) sociale media… het staat er allemaal in.

Ook voor vragen als: hoeveel mensen werken er eigenlijk bij de NOS, wat is de gemiddelde leeftijd van de NOS-medewerker en hoe is de man/vrouw-verdeling? kunt u terecht bij De NOS in Cijfers 2014.