Mashup: 24 uur lang bingeracen

Mashup: 24 uur lang bingeracen

Met de nieuwsshow Mashup timmert de NOS al enige tijd aan de weg om jongeren tussen de 15 en 18 jaar te bereiken op YouTube, het platform waarop deze doelgroep veel tijd doorbrengt. Begonnen als pilot in augustus 2016, is Mashup inmiddels uitgegroeid tot een productie die het experiment niet schuwt. Op YouTube staat elke dinsdag en donderdag een nieuw filmpje.

In het nieuwste filmpje is te zien hoe twee van de personen achter Mashup, Iris de Graaf en Danny Simons, zich op de bank hebben genesteld met eet- en drinkwaren onder handbereik om de klok rond te bingeracen. Niet om domweg de complete serie Riverdale te bekijken, maar vooral om uit te vinden wat 24 uur achtereen naar een beeldscherm kijken met je doet. Mark Smitz, ‘medische man’ in termen van Mashup, voorziet het experiment van kanttekeningen.

 

Bekijk het videopersbericht van NOS Marketing & Communicatie of meteen de hele aflevering.

Deel dit artikel