NOS genomineerd voor Beste Social Award

NOS genomineerd voor Beste Social Award

De NOS is genomineerd in de categorie ‘Beste Merk’ voor de Beste Social Awards 2016. Deze awards, die in het leven zijn geroepen door een mediabureau, zijn onderscheidingen voor de beste sociale media campagnes en -merken.

Voor de categorie ‘Beste Merk’ kun je niet inzenden. De genomineerden zijn gekozen door suggesties van het publiek via sociale media, de jury en de redactie van De Beste Social. Uit vijftien voorgeselecteerde kandidaten maakt de jury uiteindelijk een keuze voor zes genomineerden. De NOS is daar dit jaar een van, naast merken als Heineken, Coolblue, Netflix, AT5, WNF en KLM. De uiteindelijke winnaar wordt voor de helft bepaald door stemmen van het publiek en voor de andere helft door de jury. 

De jury schrijft het volgende over de NOS en haar sociale media: 

“De NOS heeft zichzelf op social media opgesplitst in verschillende kanalen met hele verschillende doelgroepen. Ze experimenteren met livestreams, Snapchat en populaire NOS-kortvideo’s op Instagram. Ze bereiken elke doelgroep en hun hele strategie is compleet op elk medium. Verder durven ze volgers om hun mening te vragen om zichzelf te ontwikkelen. Ook brengen ze heftige thema’s via social media onder de aandacht.” 

 

Bekijk de social kanalen van NOS: Facebook NOSFacebook NOS op 3Instagram NOS op 3Instagram NOS KortTwitter 

 

Stemmen kan via http://bit.ly/nosbestesocial 

Deel dit artikel