Organisatie
23-11-2018
NOS.nl is door het Nederlandse publiek verkozen als beste én populairste website in de categorie nieuws. De Website van het Jaar-verkiezing is de jaarlijkse online publieksprijs, georganiseerd door de marketingplatforms Multiscope en Emerce. Er kon gestemd worden in 34 categorieën, tien meer dan vorig jaar. Dit jaar is er door de Nederlandse bevolking bijna 400.000 keer gestemd.
De prijs is een pluim op de hoed van de héle NOS: Nieuws, Sport, Nieuwsuur en Digitale Media. Gerard de Kloet van NOS Nieuws was bij de uitreiking. Hij reageert opgetogen. “Dit is echt heel gaaf, vooral omdat het publieksprijzen zijn natuurlijk. Mooi dat mensen ons kiezen tussen alle andere uitstekende nieuwsmedia.” Lara Ankersmit van Digitale Media: “De Website van het Jaar verkiezing bestaat al heel lang (sinds 2003). Heel erg leuk dat wij dit jaar met zowel de Beste als de Populairste prijs in de categorie Nieuws naar huis gingen. Het is de eerste keer dat NOS bij deze verkiezing in de prijzen valt.
Alle websites werden beoordeeld op inhoud, navigatie, ontwerp en aanbevelingsintentie. In elke categorie zijn twee prijzen uitgereikt: de Beste en de Populairste Website van het Jaar. De ‘Beste Website’ is de site met de hoogste score op kwalitatieve kenmerken. De ‘Populairste Website’ is de site met de meeste stemmen.
De weer-website Buienradar werd verkozen tot Website van het Jaar en nam daarmee het stokje over van de website van het consumentenprogramma Radar.