Nederland loopt ook in september warm voor de Tour de France bij de NOS. Gemiddeld kijken er 762.000 mensen naar de live-etappes van de Tour. Dat is meer dan vorig jaar (680.000 kijkers) in de eerste week. Het marktaandeel, ofwel het deel van de tv-kijkers dat heeft afgestemd op de Tour-etappes, is 40 procent.
Ook NOS De Avondetappe – dat dit jaar vanwege het coronavirus iedere dag vanuit een historische wielerplaats in Nederland komt – kent goede cijfers. Gemiddeld trekken de uitzendingen 974.000 kijkers (marktaandeel 21%). De live etappes en De Avondetappe samen hebben inmiddels 53% van de bevolking van zes jaar en ouder bereikt. Omgerekend komt dit neer op 8,5 miljoen mensen.
Nog wat resultaten uit de eerste week:
– De meest bekeken etappe afgelopen week was op zondag 30 augustus: gemiddeld 1,1 miljoen kijkers.
– Het meest bekeken moment was diezelfde zondag om 18.22 uur, toen keken er op een moment 2,4 miljoen kijkers.
– De Tour de France-collectie op NOS.nl en de NOS-app is 1,5 miljoen keer bezocht door bijna 785.000 unieke bezoekers.
Vandaag is de eerste rustdag van de Tour, maar wordt er wel teruggeblikt en vooruitgekeken in NOS De Avondetappe om 21.25 uur op NPO 1.