Uw vragen & reacties
Procedure Publieksreacties
We waarderen het wanneer u met ons meedenkt over onze berichtgeving. Of dit een compliment, suggestie, vraag of klacht betreft.
Het liefst reageren we op ieder bericht dat we ontvangen. Wel hanteren we enkele richtlijnen. We antwoorden niet op mails met scheldwoorden, beledigingen, bedreigingen, discriminatie, spam of reclame-uitingen.
Wanneer wij een reactie van u ontvangen doen we ons best deze binnen twee dagen te beantwoorden. Soms kan dit langer duren. We ontvangen honderden reacties per dag, die we allemaal even aandachtig willen behandelen. Als wij een publieksreactie ontvangen waar wij niet direct het antwoord op weten, kan het zijn dat we deze eerst nog naar de redactie sturen die het artikel of item gemaakt heeft. In zo’n geval kan het voorkomen dat een reactie langer dan twee dagen op zich laat wachten.
Mocht u van ons een antwoord ontvangen en van mening zijn dat de NOS niet voldaan heeft aan haar journalistieke uitgangspunten, dan kunt u zich wenden tot de NPO Ombudsman via: https://www.omroepombudsman.nl/
Vragenformulier
Heeft u een vraag of opmerking over een van onze programma’s, NOS.nl, onze apps of NOS Teletekst? En staat het antwoord niet in de rubriek Veelgestelde vragen? Dan kunt u gebruikmaken van onderstaand vragenformulier. U krijgt een ontvangstbevestiging. U kunt ook een mailtje sturen naar reacties@nos.nl. Wilt u de redactie tippen over een nieuwsfeit of een persbericht sturen, dan kunt u hier terecht.
Ook kunt u uw vraag stellen via X (@NOScommunicatie).
Voor vragen en opmerkingen via WhatsApp zijn wij tijdens kantooruren bereikbaar op het nummer 06 25 10 40 38.
Klachten die via derden binnenkomen behandelen wij niet.