Uw vragen & reacties

Procedure Publieksreacties

We waarderen het wanneer u met ons meedenkt over onze berichtgeving. Of dit een compliment, suggestie, vraag of klacht betreft.

Het liefst reageren we op ieder bericht dat we ontvangen. Wel hanteren we enkele richtlijnen. We antwoorden niet op mails met scheldwoorden, beledigingen, bedreigingen, discriminatie, spam of reclame-uitingen.

Wanneer wij een reactie van u ontvangen doen we ons best deze binnen twee dagen te beantwoorden. Soms kan dit langer duren. We ontvangen honderden reacties per dag, die we allemaal even aandachtig willen behandelen. Als wij een publieksreactie ontvangen waar wij niet direct het antwoord op weten, kan het zijn dat we deze eerst nog naar de redactie sturen die het artikel of item gemaakt heeft. In zo’n geval kan het voorkomen dat een reactie langer dan twee dagen op zich laat wachten.

Vragenformulier

Heeft u een vraag of opmerking over een van onze programma’s, NOS.nl, onze apps of NOS Teletekst? En staat het antwoord niet in de rubriek Veelgestelde vragen? Dan kunt u gebruikmaken van onderstaand vragenformulier. U krijgt een ontvangstbevestiging.

Wilt u de redactie tippen over een nieuwsfeit of een persbericht sturen, dan kunt u hier terecht.

Klachten die via derden binnenkomen behandelen wij niet.

Uw vraag of reactie


Mocht u van ons een antwoord ontvangen en van mening zijn dat de NOS niet voldaan heeft aan haar journalistieke uitgangspunten, dan kunt u zich wenden tot de Ombudsman voor de Publieke Omroepen.

Deel dit artikel