Wat goed is, komt snel, zegt het spreekwoord. En die zijn altijd waar. Dat slaat dus ook op NOS Kort, een van de jongste loten aan de NOS-stam. Voor wie er nog niet zo bekend mee is: NOS Kort is een merk op Instagram. Zeven dagen per week worden er nieuwsvideo’s geplaatst, speciaal gemaakt voor jongeren tussen de 12 en 19 jaar.
Na een korte pilot-periode is het programma sinds 1 juni van dit jaar een vast onderdeel van onze nieuwsuitingen. “En nu al hebben we de grens van 20.000 volgers doorbroken”, vertelt Leroy van Limbeek, de aanjager van het project. “En dat terwijl we er eigenlijk amper promotie voor hebben gemaakt. Alleen in juni, toen we een vast programma-onderdeel werden, is er een persbericht uitgegaan.”
“De groei komt door de juiste keuze van onderwerpen, de toon en de interactie tussen ons en de gebruikers”, zegt Leroy. “Leuk om te vertellen is dat we voor 1 september een target hadden gesteld van 15.000 volgers. Daar zijn we dus al ruimschoots overheen. Het volgende target is 25.000 volgers op 1 januari 2016, maar dat moeten we denk ik maar gaan bijstellen.”
“Dat we succes boeken bij de doelgroep, merkte ik gisteravond, toen ik een post plaatste om onze gebruikers te bedanken. Een jongen van dertien reageerde toen als volgt:
@noskort ik ben een tiener, ik interesseer me eigenlijk helemaal niets in de wereld of in nieuws, maar sinds dit account er is en ik dagelijks zie wat er eigenlijk allemaal gebeurd, leer ik veel en ik begrijp aardrijkskunde ook beter, hierdoor zie ik ook wat er eigenlijk allemaal gebeurt in de wereld en merk je.hoe groot de wereld eigenlijk is. Heel erg bedankt voor de dagelijks nieuwstjes die jullie posten!!
Dit geeft dus exact weer waarom we met NOS Kort begonnen zijn”, constateert Leroy. “Dit is het beste compliment dat we konden krijgen.”