NOS start proef met Webcare via WhatsApp

NOS start proef met Webcare via WhatsApp

Als NOS proberen we zo veel mogelijk mensen te bereiken. Via alle denkbare kanalen, en dat zijn er tegenwoordig nogal wat. Maar andersom willen we ook een transparante organisatie zijn, en vinden we het belangrijk dat ons publiek ons ook weet te vinden. Voor vragen, opmerkingen, kritiek of soms een pluim. Met de komst van e-mail is daarmee destijds al een grote stap gezet. En ook via het contactformulier op over.nos.nl krijgt de afdeling Webcare bij Publieksreacties dagelijks respons.

In het nieuwe jaar zijn we gestart met een WhatsApp-pilot. De komende drie maanden gaan we onderzoeken of we via WhatsApp snel en persoonlijk contact met de kijker kunnen hebben. Daarna gaan we de proef evalueren en besluiten we of we ermee doorgaan.

Kijkers kunnen via 06-838 068 40 hun vraag of opmerking kwijt. Omdat de afdeling Publieksvoorlichting alleen tijdens kantooruren bezet is, worden de reacties tussen 09.00 en 17.00 uur beantwoord. Vragen die later binnenkomen, worden dan de volgende dag in behandeling genomen. 

Deel dit artikel