Journalistieke verantwoording

De NOS legt op deze site verantwoording af over haar journalistieke keuzes, al dan niet ingegeven door de reacties van ons publiek via de sociale media en andere kanalen. Transparantie betrachten doen we ook door het plaatsen van berichten van de NPO-Ombudsman.

Als u inhoudelijke kritiek hebt op een NOS-programma kunt u zich wenden tot Publieksreacties. De NOS beschikt over een herstelrubriek op NOS.nl waarin uw opmerkingen kunnen worden verwerkt.

NOS maakt afspraken met FOX bekend

Tijdens de NOS Jaarpresentatie op woensdag, 10 december, heeft algemeen directeur Jan de Jong bekendgemaakt welke afspraken er zijn met…

NOS biedt niet op Champions League

De NOS heeft geen bod gedaan op de rechten van de UEFA Champions League voor de periode 2015-2018. De deadline…

NOS:kwestie met ANP uit de wereld

Persbureau ANP erkent dat het vorige week in de fout is gegaan met een campagne voor zijn commerciële tak, ANPinOpdracht….

Kritiek op koning afgewimpeld en weggewuifd

Door: Piet van Asseldonk, redacteur Koningshuis Premier Mark Rutte heeft tijdens de behandeling van de begroting van de koning voor…

Jan de Jong bepleit NPO Ombudsman

  Algemeen directeur Jan de Jong van de NOS schreef 10 oktober deze open brief in NRC Handelsblad:  De politiek…

Reactie NOS op berichtgeving GeenStijl

De uitleg die GeenStijl geeft aan ons onderwerp van gisteravond over de MH17 is niet correct. In het onderwerp in…

Goede keuzes gemaakt bij MH17

Calamiteiten komen altijd onverwacht. Ook voor een organisatie als de NOS. En wat is het dan fijn om te zien…

De belangrijkste bijzaak is geen bijzaak meer

Blog: algemeen directeur NOS Jan de Jong  Ze blijven maar de kop opsteken, de stemmen in de politiek die menen…

Muziek in het Radio 1 Journaal: ja of nee?

De hoofdredactionele beslissing om twee keer per uur muziek te draaien in het NOS Radio 1 Journaal was niet onomstreden:…

NOS slaat nieuwe journalistieke koers in

In 2014 wordt de nieuwssite van de NOS vernieuwd. In de aanloop daarheen is in 2013 al begonnen met het…

Van ‘Mens erger je niet’ tot ‘Risk’: Slag om de media 2.0

Deze blog van algemeen directeur Jan de Jong verscheen op 2 november 2013 in NRC Handelsblad Met haar recente protestacties lokte…